TURNUVA KURALLARI:


WBF'nin uluslararası organizasyonlarına denk yürütümlü şampiyonaya ön kayıt yaptıran tüm katılımcıların aşağıdaki kuralları önceden okudukları ve onayladıkları kabul edilir.

 

BAŞLANGIÇ:


·     Katılımcılar, 28 Ocak 2022 Cuma öğlen saat 12:30 itibarı ile turnuva mekanına kabul edilmeye başlanacaktır.


·     Aynı gün saat 14:00 itibarı ile, ana aktiviteye ön kayıt yaptırmış tüm iştirakçilere bedelsiz açık olan ödüllü “Richard Lukas Anısına Isınma” yan aktivitesiyle şampiyona başlangıcının verilmesi planlanmaktadır.


·     Aynı gün saat 20:30 itibarı ile verilmesi planlanan 2 ana kategori (Master & Intermediate) başlangıcına müteakip 30 dakika boyunca rutin geç kayıt uygulaması yapılacak olup bu sürenin dolması ile kayıtlar kapanmış olacaktır.


 

ANA KATEGORİLERDE UYGULANACAK SİSTEM:


·     Ana kategorilerde, WBF standartlarına uygun Kademeli 27 Üç Etap Tekil Eliminasyon modeli uygulanacaktır. Kategorilerin maksimum kontenjanı 128'er kişi olarak belirlenmiştir. Turnuva direktörünün talep fazlası ile kontenjanı arttırma hakkı saklıdır.


·     İki kategoride de birbirinden bağımsız Ana, Teselli ve Son Şans tablolarından oluşan yürütümde tüm oyuncular kura sonucu kendi kategorilerinin Ana Kademe eşleşme tablosunda ilk tur müsabakalarına çıkarlar. Turlar ilerledikçe bir mağlubiyet alan oyuncular ilgili kategorinin Teselli Kademesi'ne düşer ve ikinci bir mağlubiyet alana kadar bu tabloda devam ederler. Bu tabloda da bir mağlubiyet alan isimler yine ilgili kategorinin Son Şans Kademesi tablosuna yerleşir ve üçüncü mağlubiyetlerini alana kadar bu son tabloda mücadeleye devam ederler. 


·     Katılımcılar, 29 Ocak 2022 Cumartesi günü başlayacak olan ve “Progressive” modelde yürüyecek Teselli Kademesi'ne Ana Kademe'de mağlubiyet aldıkları turdan, 30 Ocak 2022 Pazar günü başlayacak olan Son Şans Kademesi'ne ise kura sonucu ilk turdan dahil olurlar. 


·     Kategorilerinde Ana Kademe'de ilk 4, Teselli Kademesi'nde ise ilk 2 sırayı garantileyen isimler, ilgili kategoriyi derece ile tamamlamış olur ve alt kademelerde yer almazlar. 


 

YAN AKTİVİTELER:


·     Katılımcılar, şampiyona süresince ana kategoriler yanında tertiplenecek “Richard Lukas Anısına Isınma”, “Erhan Doğrusöz Anısına 869BG Yıldırım”, “1-Puan”, “Gür Sakarya Anısına Havuz”, “Affan Başak Anısına Danışman Çiftler” ve “Tavla İçin Tavla” yan aktivitelerinde de yer alarak çeşitli armağanlar için yarışma olanağı bulabileceklerdir.


·     “Richard Lukas Anısına Isınma” yan aktivitesi, 28 Ocak 2022 Cuma günü, ana kategoriler öncesinde başlayacak ve bir ana kategoriye ön kayıt yaptırmış tüm isimlere bedelsiz açık olan ödüllü münferit Tekil Eliminasyon yürütümüdür.


·     “Erhan Doğrusöz Anısına 869BG Yıldırım”, “1-Puan” ve “Tavla İçin Tavla” yan aktiviteleri, şampiyonanın üç günü süresince talep edildikçe oynanabilecektir.


·     “Affan Başak Anısına Danışman Çiftler” yan aktivitesi, 29 Ocak 2022 Cumartesi gün içerisinde başlayacaktır.


·     “Gür Sakarya Anısına Havuz” yan aktivitesi, 29 Ocak 2022 Cumartesi gecesi saat 22:00 itibarı ile başlayıp aynı gece bitecektir.


·     Turnuva Direktörü'nün, oyunlarda devam etmekte olan bir katılımcının aynı zamanda bir yan aktivitede mücadele etmesini reddetme hakkı saklıdır. "Havuz" ve “Danışman Çiftler” yan aktivitelerinin başlangıç anında halihazırda oynanması gereken başka müsabakaları olan isimler, prensip olarak bu yan aktivitelerde yer alamazlar. Bu durumdaki oyuncuların ancak kendileri müsait olmadıkları sürece ortaklarının tek başına mücadele vermesini kabul etmeleri halinde direktör kararıyla “Danışman Çiftler” yan aktivitesine dahil olmaları mümkün olabilir.


·     Yan aktiviteler ile ilgili tüm detaylar şampiyona esnasında turnuva alanında verilecektir.


 

MODERN TAVLA OYUN İÇİ KURALLAR:


·     Ekipman: Tarafların kendilerine ait 2'şer zar ve 1'er fincanı vardır. Zarlar kesinlikle fincanla atılır.


·    Seans Kayıt Çizelgesi (SKÇ): Her müsabaka için taraflara birer Seans Kayıt Çizelgesi dağıtılarak, her oyun sonucunda skorlar ve müsabaka sonucunda molalar düşüldükten sonra toplam süre taraflarca kendi çizelgelerine işlenir. Skorun her oyun sonunda çizelgelere doğru kaydedildiğini takip etmek maçı önde götüren tarafın sorumluluğunda olup olası skor anlaşmazlıklarında direktörün yorum getiremediği hallerde geriden gelen oyuncunun çizelgesi esas alınır. Müsabaka sonunda galip gelen taraf, iki SKÇ'yi de direktöre ulaştırmakla yükümlüdür.


·     Oynama Yönü ve Pul Rengi: Karşılıklı anlaşmayla veya anlaşmazlık halinde maç başlamadan önce zar atılarak büyük atan tarafın oynama yönü veya pul rengini seçmesi yoluyla belirlenir.


·     Açılış Hamlesi: Modern Tavla'da her oyunun başında taraflar birer zar atarlar. Büyük zarı atan taraf ortadaki kombinasyonu oynayarak oyuna başlar. Haliyle bir oyunun açılış zarında çift gelmesi Modern Tavla'da söz konusu değildir.


·     Geçerli Atışlar: Modern Tavla'da taraflar zarları birlikte fincana koyup çalkaladıktan sonra tablanın kendilerine göre sağ tarafına atarlar. Atışın geçerli olması için iki zarın da atışı yapan şahsa göre tablanın sağ tarafının oyun yüzeyine tamamen oturmuş olması şarttır. Pul üstüne gelen zarlar kırık sayılır. Zarlardan birinin veya ikisinin birlikte kırık gelmesi halinde iki zar birlikte fincana konularak atış tekrarlanır.


·     Hamle Yapılması: Oyuncular açık bir şekilde ve tek el kullanarak pullarını yerlerinden oynatırlar. Barda bir pul varsa (kırık), başka bir pulla oynamadan önce bu pul oynanmalıdır, yani ilk olarak kırık girilmelidir. Atılan iki zar üzerindeki rakamlar istenilen sırayla oynanabilir. Mümkün olduğu sürece iki zar da oynanmak zorundadır. Gelen zarlardan sadece birinin oynanabilmesinin mümkün olduğu hallerde büyük olan zar oynanır.


·     Hamlenin Tamamlanması: Bir oyuncu, hamlesini tamamladığını kendine ait zar çiftini tabladan kaldırarak gösterir. Diğer bir deyişle, oyuncu zarlarını tabladan kaldırana kadar pullarını istediği gibi hareket ettirebilir. Dokunulan pulu oynama zorunluluğu yoktur ve taraflar zar atmadan önce rakiplerinin hamlelerini tamamlamalarını beklemelidirler.


·     Hatalı Hamleler: Oyuncu, hatalı bir hamleye rakibinin dikkatini çekmek kaydıyla göz yumabilir veya tüm hamlenin doğru olarak baştan oynanmasını talep edebilir. Yanlış oynanan bir hamleden sonra vido çekmek(kübü çevirmek) veya zar atmak (zarlar kırık geldiyse veya hala dönüyor olsalar bile) bu hamleye göz yumulduğunu gösterir, bu andan itibaren hamle geçerlidir, geri alınmaz.


·     Zamansız Hareketler: Bir oyuncu hamlesini henüz tamamlamamışken rakibi zar atar veya küp aksiyonuna girerse insiyatif hamlesini halen tamamlamamış taraftadır. Atışı veya vido hamlesini geçerli kabul ederek hamlesini buna göre değiştirebilir veya zar atışının tekrarlanmasını talep edebilir. Hatalı bir hamle üzerinde zar atıldığı andan itibaren (zarlar kırık geldiyse veya hala dönüyor olsalar bile) bu hamle geçerlilik kazanır, geri alınmaz.


·     Başlangıç Dizilişinde Hata: Yanlış başlangıç pozisyonu oyunun beşinci zarı atılmadan önce düzeltilmelidir. Aksi takdirde hatalı diziliş o andan itibaren geçerli hale gelir. 15 puldan fazla pulla oynamakta olan bir oyuncunun rakibi, kendi seçtiği bir pulu oyundan çıkartabilir veya oyunun sonuna kadar olduğu gibi devam edilmesini talep edebilir. 15 puldan az pulla (toplarken hariç) oynamakta olan bir oyuncunun rakibi, eksik olan pulları herhangi bir haneden oyuna sokabilir (kırık dahil) veya oyunun sonuna kadar olduğu gibi devam etmesini talep edebilir. Mars veya katmerli mars (backgammon) geçerliliğini koruyacaktır.


·     Kırık ve Toplanmış Pulların Yerleri: Kırılmış olan pullar, girmeyi beklerken bar üzerinde bulunmalıdır. Toplanmış pullar ise oyunun sonuna kadar tüm oyun yüzeyinden ayrı bir yerde muhafaza edilmelidir. Anlaşmazlıklarda direktör yalnızca bar üzerinde duran pulları kırık pul olarak yorumlar.


·     Vur-Kaç Hamleleri: Vur-Kaç hamleleri yapmak serbesttir.


·     Katmerli Mars: Taraflardan biri pullarının tamamını toplayarak oyunu bitirdiğinde rakip taraf henüz hiç pul toplamamış ve en az 1 pulu halen oyunu tamamlayan tarafın evinde kalmış veya kırık ise kazanan taraf “Katmerli Mars” ile 3 sayı kazanır.


·     Vido Kübü: Tüm müsabakalarda vido kübü kullanılır. Küp her oyunun başında “64”´ü gösterecek şekilde ortaya konur. Oyunun herhangi bir anında taraflardan biri, kendisini avantajlı pozisyonda görerek, sıra kendisinde ve henüz zar atmamışken kübü kullanabilir. Kübü kullanmak isteyen taraf, kübü ortadan alarak “2”'yi gösterecek şekilde rakibinin önüne sürer. Taraflar, sadece hamle sırası kendilerindeyken vido çekebilirler ki, bunu zar atmadan önce yapmaları gerekmektedir (zar kırık gelmiş olsa dahi atılmış sayılır). Ortadaki veya kendi tarafındaki kübe dokunmak, vido önermiş sayılmaya yeterlidir.


·     Kübü Red veya Kabul: Rakip dezavantajlı konumda olduğunu düşünüp kübü reddederek oyunu bırakabilir. Bu durumda kübü öneren taraf 1 oyun kazanmış olur ve bir sonraki oyuna geçilir. Rakip avantajlı konumda olduğunu düşünüp küp önerisini kabul de edebilir. Bu durumda “2”'ye çevrilmiş kübü alarak kendi tarafına koyar ve oyun kaldığı yerden devam eder. Oyunun devamında küp kimin tarafındaysa oyunu bir üst pota katlamayı önerme hakkı da o taraftadır. Oyun içindeki ilerleyişe göre küp 2'den 4'e, 4'den 8'e, 8'den 16'ya, 16'dan 32'ye ve 32'den 64'e katlanabilir.


·     Puanlama: Bir oyun tamamlandığında kazanılan oyun (1 sayı), mars (2 sayı) veya katmerli mars (3 sayı), kübün oyun sonunda gösterdiği rakam ile çarpılarak oyunu alan tarafın kaç sayı kazandığı belirlenir. Ör: Küp 4'ü gösterirken oyun kazanan taraf 4 x 1 = 4 sayı kazanmış olur. Küp 2'yi gösterirken katmerli mars kazanan taraf 2 x 3 = 6 sayı kazanmış olur. Küp 8'i gösterirken mars kazanan taraf 8 x 2 = 16 sayı kazanmış olur.


·     Crawford Kuralı: Crawford Kuralı tüm müsabakalarda geçerlidir. Bu kurala göre, maç sayısı oyununa ilk kez erişildiğinde (Ör: 9 oyunluk bir maçta ilk kez taraflardan biri 8'e ulaştığında), küp sıradaki oyun boyunca iki oyuncu tarafından da kullanılamaz ve sadece bu oyuna özgü olarak tabladan kaldırılır. Bu oyuna Crawford Oyunu (Küpsüz Oyun) denir ve skor olarak geriden gelen tarafın bu oyunu almayı başarması halinde ilerleyen oyunlarda küp tabladaki yerine geri konularak küp kullanma kuralları normale döner. Bu kurala aykırı davranış ve hatanın müsabaka tamamlanmadan farkedilmesi halinde küp pozisyonu ve skor Crawford Kuralı gereği olması gereken şekilde düzeltilir.


·     Mola Alınması: Taraflar, 15 ve üzeri sayılık müsabakalarda bir maç boyunca ikişer defa, 13 ve daha az sayılık müsabakalarda ise bir maç boyunca birer defa mola alabilirler. Molalar sadece oyun aralarında kullanılabilir ve süreleri 10'ar dakikadır. Molalar SKÇ'lere yazılmak kaydıyla toplam müsabaka süresinden düşülür. Bir oyuncunun devam etmekte olan bir müsabakada alınan bir mola esnasında diğer herhangi bir oyuna oturması yönetimce uygun görülmez. Bir oyuncunun aranıp da bulunamadığı her 5 dakika için rakibine 1 penaltı puanı verilir.


 

GENEL:


·     İlan edilmiş olan Covid-19 Tedbir Protokolü, etkinliğin her aşamasında hassasiyetle uygulanacak olup, tüm misafirlerimizin bu anlamda yapılacak uygulamalara azami uyum göstermesi beklenmektedir.


·     Bir oyuncu, herhangi bir sebepten dolayı, bir süreliğine de olsa turnuva alanından ayrılacak olursa mutlaka önceden görevlileri haberdar etmelidir. Aksi halde yukarıda bahsi geçen penaltı puanı kaideleri geçerlidir.


·     Oyun sırasında rakibin konsantrasyonunu dağıtıcı her türlü hareket ve konuşma yasaktır.


·     Oyun sırasında tüm sorularda ve çıkabilecek her türlü anlaşmazlık durumunda oyuncular yerlerinden kalkmadan görevli kişiyi yanlarına çağırarak konuya çözüm bulurlar.


·     Turnuva direktörünün herhangi bir şahsın turnuvada yer almasını sebep göstermeksizin reddetme hakkı saklıdır.


·     Herhangi bir sebepten dolayı şampiyonadan ihraç edilen veya hükmen mağlup sayılan oyuncuların katılım bedelleri geri verilmez.


·     Şampiyonanın ilk günü ana aktivite başlangıcı öncesinde saat 19:30'da verilecek olan Açılış Kokteyli esnasında sunulan tüm yiyecek ve alkolsüz içecekler organizasyonumuzun misafirlerimize ikramı olup, kokteyl esnasında tercih edilecek tüm alkollü içecekler ile turnuva boyunca yapılacak diğer tüm harcamalar ise misafirlerimizin şahsına aittir.


·     Elenen oyuncular elendikleri andan itibaren turnuva alanından ayrılabilir, kalmak isteyenler izleyici olarak mekanda bulunmaya devam edebilirler. Etkinlik alanında kişilerin kendi aralarında turnuva harici özel oyunlar oynaması yasaktır.


 

WBF-Türkiye 2022 İstanbul Açık Modern Tavla Şampiyonası, Dünya Tavla Federasyonu “WBF” Türkiye Temsilcisi Arda Fındıkoğlu ve ekibi tarafından WBF standartlarına uygun olarak yönetilecek olup, WBF destekçi üyelerinin aktivitede alacakları skorlar, genel istatistik, rating ve ustalık puanı statülerine dahil edilerek ilan edilecektir. Ev sahibi Akgün İstanbul Hotel yönetimi, turnuva direktörü Arda Fındıkoğlu ve organizasyon ekibimiz tüm katılımcılara başarılar diler.


 

Turnuva İlanı için tıklayınız >>>